Sekce Ingress se momentálně přesouvá na novou doménu a hosting BohemiaIngress.
Do ledna března poběží oba weby současně, později bude zdejší obsah označen jako zastaralý.
Omlouvám se za zpoždění - bc.

[2014-10-13] Do útoku!


vml, 13.10.2014 Scanner ver. 1.62.0

V jednom z minulých článků jsem rozebíral vystavění co nejsilnější obrany (Stavíme obranu). Pojďme se přesunout z defenzivy do ofenzivy.

Trocha herní fylozofie

Ještě než se pustím do nějakého řešení, je taky třeba se zamyslet nad tím, jak vlastně hru hrajeme. Spousta hráčů věčně nemá čím střílet. To ale není tím, že by v jejich okolí nebylo kde itemy nasbírat, to je tím, že si ty itemy prostě neopatří. Kde je málo portálů, tam není potřeba hodně itemů, není co bořit a naopak.

Poměr toho, kolikrát je potřeba hackovat určitý portál vzhledem k tomu kolik je toho potřeba na jeho boření, závisí na levelu portálu, jeho módech a umístění resonátorů. Dobře osázený portál P6 s jedním štítem a třema linky (viz IPAS) jde dolů na 24 X6 ran. Tentýž portál nám dá materiál na vlastní sboření během cca 7x hack nebo na 3x hack&glyph.

Daleko efektivnější bude, pokud předem navštívíme farmu a nabereme si munici odpovídající našemu levelu. Účinnost pak jde raketově vzhůru.

Když je u sebe skupinka portálů, tak se útok násobí, protože každá rána plošně poškodí více rezonátorů. Z x portálů mám xkrát více itemů, přestože k boření mi stačí jen o něco málo víc, než na jediný portál. Z toho vyplývá, že není tak těžké být připravený na boření portálů.

Nejprve rozeberu principy boření, které je dobré dodržovat vždy, a pak proberu různé strategie.

Jak efektivně bořit

K popisu budu opoužívat pojem Těžiště portálu. To je geometrický průměr vypočítaný z umístění resonátorů. Každý resonátor má takovou váhu jako jeho level. Pro odhadnutí tohoto místa nemusíte být žádní počtáři, na dokonale osázeném P8 je to přesně střed. Jinak to většinou bývá pár několik metrů od středu směrem k nejvyššímu resonátoru. Těžiště portálu je ideální místo na palbu X8.
Těžiště se s mizejícími resonátory přesouvá. Pokud zbývá už jen jediný resonátor, je na něm těžiště.

Kde mám stát?

U opravdu malých XMP X[1-3] je ideální poloha vždy přesně tam, kde chceme způsobit největší škodu. Většinou tedy přímo na rezonátor, který se pokoušíme zničit.

Slabými XMP X[4-5] je nejlepší odpalovat resonátory s nejvyšším levelem. Vyplatí se nestát přímo na resonátoru, ale kousek směrem k těžišti portálu.

Silná XMP X[6-8] odpalujeme na těžišti portálu. Způsobíme tím rovnoměrné poškození a ideálně i maximální možnou škodu resonátorům.

US používáme vždy přesně tam, kde chceme působit. Jsou jako jehla.

Obyčejné XMP nebo UltraStrike

Rozdíl mezi X a US je v ploše a účinnosti. Obyčejné XMP působí na velké ploše, ale nemá tak velkou sílu. US působí na velice malé ploše, do které koncentruje svoji destruktivní sílu. Oběma střelám se se vzdáleností snižuje účinnost.

US efektivně vyštípavají módy. Pokud je US odpálen přímo na portálu, ničí jeho módy. Zbavit se štítů stojí jen několik střel US a resonátory bez ochrany už nemají žádnou šanci.

US se navíc skvěle hodí pro likvidování jednotlivých resonátorů, které někdo dobíjí. Dříve než se recharger dozví, že mu někdo útočí na portál, je resonátor zničen.

Obyčejné XMP jsou dobrá vlastně na boření čehokoli.

Jak mám střílet?

Přestože jsem popsal ideální pozice pro střelbu, u silných XMP už přesná pozice není tak důležitá. Stačí většinou jen procházet okolo portálu a pálit jedno XMP za druhým. Zastavit se v ideální vzdálenosti za portálem a obsadit ho.

Důležitá je také příprava těsně před útokem a jeho frekvence. Tu ovlivňuje rychlost internetu, rychlost ScannerDevice a rychlost vašich prstů. Stojí za to držet tlačítko Fire pro získání 20% bonusu. Když dochází energie, ale dříve než dojde (červené zrnění) je dobré použít PowerCube (PC).

Úplně perfektní je tedy mít:
Portál bez těžkých štítů
V inventáři připravené PC.

Začít střílet v těžišti nejvyššími XMP, nečekat na odezvu serveru, a jakmile je to možné (tlačítko Fire je světle žluté) vypálit na první zmenšení bonus-kolečka XMP

Během střílení sledovat a být připraven:
Energii XM a být připraven ji doplnit dříve pomocí PC než se portál začne bránit (červené blesky) a sebere ScannerDevice všechnu energii
Mizející resonátory a podle toho přizpůsobit svoji polohu
Okamžitě po zničení posledních resonátorů portál obsadit.

Poslední krok do návodu k boření tak úplně nepatří, dal jsem jej sem, protože se klidně může stát, že dojde k přestřelce a boji o portál. Vaše komunikace se serverem nemusí být úplně okamžitá a soupeř se může do těch několika sekund, kdy portál nikomu nepatří snadno trefit. Ten, kdo brání portál přímo na místě je ve výhodě.

Strategie

Postupujeme spořivě

Neboť většina z nás je naučena z jiných her i života, že je potřeba spořit a chovat se ekologicky, tak se snažíme za každou cenu využívat i malé XMP Burstery (X) a Ultra Strike (US).

Hráč tedy střílíod nejnižších XMP, která má v inventáři, teprve když dojdou sáhne na vyšší. Takový postup má svoje omezení, většinou časová a energetická. Boření trvá o hodně déle a spotřebuje navíc větší množství PC.

Na venkově je to častokrát jediný možný dlouze udržitelný způsob.

Postupujeme nekompromisně

Malá XMP má hráč jen jako odpad. Výhradně střílí od nejvyšších, které má v inventáři.

Drtivé síle, která se takto vyvine neuniknou ani vzdálené portály, a tak v městech, kde se Ingress hodně hraje, může po přestřelce vzniknout koridor šedých portálů (Poděbrady, Praha). Svíce, která hoří dvakrát víc, hoří také dvakrát rychleji. A tak hráči s touto taktikou více navštěvují farmy a bývají lépe informovaní o situaci ve městě i okolí.

Takový přístup je možné udržet ve městech, kde byla dosažena kritická úroveň alespoň u jedné frakce (více než 8x A8+).

Zlatá střední cesta

Přestože máme pak dobrý pocit, že jsou ta malá XMP využita, bylo by nejednou efektivnější raději hodinu strávit na farmě a používat to nejlepší, než hodinu střílet malými střelami.

Takovou cestou se snažím hrát i já. Hackuju všechno a pořád. Malá XMP pálím a nebo je rozdám začínajícím hráčům, kteří se díky tomu naučí jak munici používat. A hlavně si osvojí vychytání útočného bonusu. Slabými XMP střílím na špatně osázené/téměř zbořené portály, kde se nevyužije plný potenciál X[7-8]. Silná XMP pak využívám k plošnému, rychlému a zákeřnému útoku.

US si šetřím ve všech levelech na vyštípávání módů. 10x US může ušetřit 50x XMP.

Špatný internet

Ať už je to vyčerpané FUP nebo prostě jen špatné pokrytí mobilní sítí, během útoku se se vyřizují jednotlivé střely postupně po jedné v pořadí, v jakém je odesíláte. Odpověď pak může přijít jako jeden balíček. Když vyšlete několik ran za sebou, a ty pak explodují na obrazovce naráz, tak to vám jen dorazila konečně jedna odpověď, přestože byly výstřela vysílány postupně po jednom.

Závěr

Ať už jste spíš spořivý nebo nekompromisní hráč, vždy je dobré si uvědomit, že silná XMP vycházejí ze silných portálů. Ty je potřeba stavit a navštěvovat (když chcete tedy ovládat větší sílu).

Dalším postřehem je, že ať už střílíte jakkoliv, spotřebovat méně střel na stejnou věc (být účinnější) se hodí univerzálně ve všem, i mimo svět Ingressu.

A nakonec snad jen rada XMP není nikdy dost a je lepší je vytvářet (sám hackovat), než je od někoho získávat, neboť tím jen oslabíme vlastní spoluhráče.

Otázka do diskuze: Co děláte s malými XMP?