Sekce Ingress se momentálně přesouvá na novou doménu a hosting BohemiaIngress.
Do ledna března poběží oba weby současně, později bude zdejší obsah označen jako zastaralý.
Omlouvám se za zpoždění - bc.

[2014-10-08] Motivace k útoku


vml, 8.10.2014 Scanner ver. 1.62.0

Boření je určitě nejzábavnější částí hry. To je ta opravdu ryze interaktivní realtime část. Je to ta chvíle, kdy se koukáte kolem, kdo vám to tam dohazuje rezonátory a brání se pod tlakem XMP.

Co je vlastně motivací k likvidaci portálů? Co nás vlastně drží při hře?

Motivace

Nejprve se zaměřím na výčet důvodů proč něco bořit, a pak zkusím každý z nich trochu netradičně rozebrat.

Motivací mohou být:

  • Body AP a jiné statistiky
  • Překážející link / pole
  • Stavba vlastního linku pole
  • Malý level portálu
  • Záškodnictví
    • Nedovolím soupeřovi P8
    • Nedovolím soupeřovi získat Guardiana
    • Osobní pohnutky - odplata a popichování
  • Honba za unikáty
  • Čištění

Body AP a jiné statistiky

Pokud je motivací jen získat body, pak je dobré, zvlášť ve velkých městech, trochu zvážit kam zajít střílet, vaše palba bude daleko efektivnější uprosřed chumlu soupeřových portálů, než někde u jednoho silně obrněného portálu někde na vesnici, kde si to místní hlídají. Navíc bývá takový chumel prolinkovaný a za zničení linků/polí jsou jednotky tisíc AP navíc

Překážející link / pole

Pokud je na portálu nějaké velké pole nebo link, kvůli kterému nemůžete udělat pole nebo jen natažený prasolink (tj. dlouhý zbytečný link, který pouze překáží oběma frakcím) je úkol jasný. Portál musí dolů.

Stavba vlastního linku pole

Pokud jedeme FieldTrip a je naším cílem udělat velké pole, opět nesmíme mít s portály slitování.

Malý level portálu

Občas, i když ty doby jsou už docela pryč, přijedete do města/vesnice, kde hru hrají dva malí hráči a vy jim v podstatě pomůžete, když jim tam zanecháte portály na vyšších levelech. Jednak místní mají lepší itemy a jedna mají body za každý hack. Nakonec vámi obsazené portály stejně zboří, a ještě z toho mají body. Cool.

Záškodnictví

Záškodnictví je specifická věc. Rozdělil bych jej na tři podkategorie - nedovolíte soupeřovi F8, nenecháte soupeře získaz medaili Guardian, s protihřáčem se navzájem znáte a škádlíte se.

S bořením F8 je to trochu nemorální. Zvlášť na místech, kde hra ještě nepřesáhla kritickou úroveň ani u jedné frakce (více než 8x A8+, schopných dohromady postavit F8). Místní hráči farmy většinou neboří, není snadné farmu postavit a když se to povede, tak z ní čerpají obě frakce. Jiná situace je ve velkých městech, kde se snadno sejde 8x A8+ a farmu si jednoduše postaví. Nejenže je boření F8 dost drahé, ale navíc tím ublížíte celé místní komunitě. K boření F8 třeba mít dobrý důvod.

Jiná věc je Guardian. To je prostě o tom, že Ingress je jen hra. Zvládnutí Guardiana je o dobré strategii, ale (zvlášť pro lidi neznalých velkých čísel --TBBT) náhoda je blbec. A dříve nebo později se buď někdo k portálu zatoulá, nebo prostě na portál pár dní zapomenete, a všechno úsilí bude fuč. Není úplně hezké Guardian portály přímo vyhledávat, ale i to může být styl hry.

K záškodnictví ještě patří určitě osobní pohnutky. Hráči se většinou mezi sebou znají, a přestože ve skutečném životě to mohou být přátelé, ve hře se o budou popichovat a navzájem si oplácet, dělat naschvály. Ke hře jistě trocha nevraživosti patří. Je to legrace. Jsi na tahu!

Honba za unikáty

V poslední době se často A8+ vydávají do míst, kde předtím nebyli. Motivací jsou jim unikáty. Někteří portály jen neškodně hackují, ale většína kouká dál a ví, že se brzy na to místo znovu nedostane, a tak rovnou sbírá i Capture. Častou tím strhávají Guardian portály. Nutno podotknout, že tady je vysvětlení té náhody.

Čištění

Ke zvláštní motivaci patří Čištění. Je to styl, který si udrží velice málo hráčů. Takový hráči jsou pro svůj herní styl dobře známí a hrají hru velice čistě, jednoduše a tvrdě. V podstatě to znamená, že jakékoliv místo navštíví, tak zboří - očístí. Není snadné si takový styl udržet. Je potřeba prakticky denně navštěvovat F8 a hrát jen s X8 a R8. Oba dva hráči, kteří takto hrají a znám je, tráví většinu dne v autě. Právě z auta vykonávají svou misionářskou očistu a neváhají kvůli tomu denně najet desítky kilometrů navíc. Věčer si protáhnou nohy na místní farmě.

Závěr

Dalo by se říci, že je vlastně motivací samotné boření a s ním souvisí celý zbytek hry - nikdy nekončící zápas o nadvládu vlastní frakce. Každá další část hry nějak s bořením souvisí. Kdyby nebylo společného nepřítele, nebylo by ani samotné hry.

Máte jinou motivaci? Podělte se s ostatními v diskuzi.