Sekce Ingress se momentálně přesouvá na novou doménu a hosting BohemiaIngress.
Do ledna března poběží oba weby současně, později bude zdejší obsah označen jako zastaralý.
Omlouvám se za zpoždění - bc.

[2014-09-28] Na čem a s čím hrát?


vml, 28.9.2014 Scanner ver. 1.61.2

Ingress patří mezi obzvlášť náročné hry a zařízení, ze kterého uděláme ScannerDevice (poběží na něm ingress) hodně ovlivňuje celkový zážitek ze hry.

Ke hře jsem přivedl hodně hráčů a hru jsem viděl už na desítkách zařízení. Pojďme si projít faktory, které zážitek ze hry ovlivňují a na čem je tedy hra nejlepší.

Software

Pojďme se nejdříve podívat na platformu. Poté projdeme ještě aplikační výbavu.

Android vs. iOS

A jéjé, už je tady Google nebo Apple, Android či iOS. Naštěstí je zde snadná odpověď: Android. Hra je pod záštitou Google, na telefonech s verzí Android 2.3 a vyšší prostě funguje. Androjďáci navíc dostávají jako první aktualizace a nemusejí řešit přihlašování do Google účtu a podobně. Jablečné uživatele může potrápit nejen přihlášení, ale i emulátor (přestože skrytý) ve kterém hra neběží zrovna na 100%. Nicméně hru si zahrajete na obou platformách.

A co ostatní? Windows phone je mimo hru a pravděpodobně to tak i zůstane. Malé OS neřeším.

Na Google Play se dají najít nejrůznější pomocné aplikace, ale s těmi přichází i riziko banu. Jednou speciální, kterou v Obchodu nenajdete je Ingress Broot, o té však napíšu samostatný článek. Aplikace, která není zakázaná a může hodně pomoci se jmenuje GPS Status & Toolbox, která detailně diagnostikuje GPS a ostatní senzory v telefonu. Klíčovým nástrojem celé aplikace je práce s A-GPS daty a vnitřním stavem GPS. Občas pouhý reset GPS působí jako mávnutí kouzelného proutku a vše náhle funguje tak, jak má.

Hardware

V první řadě se zaměřím na jednotlivé komponenty chipsetu a mobilního zařízení, a pak na ergonomii ovládání.

CPU, GPU, GPS, G-senzor, konektivita - jedním slovem chipset

První, ne však nutně nejdůležitější je výkon zařízení. Ten ovlivňují CPU a GPU - procesor a grafický čip. Hra je od začátku vícevláknová a je tedy ideální vícejádrový procesor. Takt jádra by měl pro plynulé hraní přesahovat 1,5 GHz. Opravdu plynule i v místech s velkou hustotou portálů mi hra běhá teprve teď na HTC one M8 (qualcomm SnapDragon 801 @ 2,3GHz). Ruku v ruce s rychlostí procesoru jde i rychlost grafického čipu.

Naprosto klíčovým prvkem je GPS, výborná GPS je základ. Takovou GPS má většina tabletů (větší anténa) a pak právě zařízení se SnapDragonem, který pro lokační a poziční služby používá obvody IZat?. Takže moje doporučení je hledat zařízení se SnapDragonem.

IZat se zároveň pyšní i velmi přesným G-senzorem. Přesnost G-senzoru nemá na hru velký vliv.

Nakonec konektivita; pro hru je dostatečný 3G modul, a v ČR je pokrytí 3G/HSDP ve městech na dobré úrovni. Hraní na 2G/EDGE je možné, ne však příliš pohodlné. Naprostou špičkou je pak 4G/LTE, kde hra běhá občas lépe než na leckterých domácích wifi. Spolu s konektivitou jde ruku v ruce i výkon ostatních komponent, které mohou hraní brzit. Do budoucna rozhodně doporučuji zařízení s označením 4G. Poslední generaci mobilní konektivity oceníte také při velkých akcích, kde vám nevypadne jen tak internet kvůli přetížení sítě.

Baterie

Baterie je achylova pata dnešních chytrých zařízení, její kapacita je naprosto nedostačující. Zvlášť, když jede naplno jas, CPU, GPU, GPS, připojení na internet, WIFI kvůli přesnější poloze a leckomu i zvuk.

Vyjímkou jsou dražší tablety (třeba Nexus, Note), kde může výdrž baterie stačit i na 10 hodin hraní a to je i pro nadšené hráče dostačující. Pro hardcore hráče a pro hráče s mobilními telefony existuje řešení.

A tím řešením je externí baterie. Sám jsem docela dlouho spoléhal na náhradní baterii, tu nahradila originální externí HTC baterie (6 Ampérhodin). Stále si myslím, že to je opravdu nejlépe udělaná baterie, kterou jsem používal. I ta má svoje limity, a proto jsem si dokoupil větší PowerSeed (13 Ah). Osobně doporučuji před koupí baterie zjistit její stáří (rozuměj datum výroby) a typ akumulátoru. Stará baterie má kapacitu mnohem menší než nová, a jiné než Li-on a Li-pol (v roce 2014) mají malou životnost.

Mobil nebo tablet

Dle mého přesvedčení je na hraní vhodnější mobil. Především svými šikovnými malými rozměry a tím, že ho mám všude s sebou. Navíc nemusím řešit internet do dalšího zařízení.

Abych vyzvedl také přednosti tabletu; tablet má většinou vyšší výkon a výdrž na baterii. Za méně peněz si na něm užijeme hru stejně, ne-li lépe. Navíc je menší problém sehnat tablet s výbornou GPS než mobil. Pokud to vezmeme trochu v číslech, tak tablet na Ingress stojí polovinu toho co stejně vhodný telefon + externí baterie.

Záleží na tom, zda raději zaplatíte větší sumu za perfektně vybavený smatrphone, který využijete i na věci jako běžný smrtelník, nebo si raději koupíte tablet. Jako hrdý majitel silného laptopu mi přijde přeroslý hybrit mobilního telefonu - ano, tablet - zbytečný.

Nakonec ergonomie ovládání. Doporučeným telefonem na Ingress je řada Nexus od Google, někteří si vzpomenou na promoakci s UltraStrike na Nexus 4 od Motoroly. Co z toho vyplývá? Že hra je optimalizována na 4" až 5.5" zařízení, ne na tablet. Na tabletu si člověk u toho dost zacvičí. Jednak nosí težší zařízení v jedné ruce ruce a jednat najezdí prstem druhé ruky o mnoho kilometrů po obrazovce víc.

Závěr

Vhodným zařízením je podle mě top smartphone od roku 2012, který má v sobě chipset SnapDragon, doplněný o externí baterii (>9Ah). Nekupujete si zažízení jen na Ingress, na to jsou přecejen takové hračky docela drahé.