[PGR 2013] Adamova letadla
Zadání
Jako semestrální práci bych chtěl vytvořit kompletní prostředí (terén, objekty - domy a jiné, stromy), různé druhy světel (PointLight, SpotLight a DirectionLight). Scéna by měla být kompletně otexturovaná.
Uživatel ovládá letadlo, kterým se bude pohybovat po scéně. Dále bych chtěl, aby z letadla šlo střílet objekty, které jsou rozmístěny po scéně.
Scéna obsahuje simulaci slunce, několik stromů, které jsou vykresleny jako dvě plane s texturou + alpha channelem. Je implementovaný skybox a environment mapping v jednom shaderu, tudíž na všech objektech můžeme vidět odlesky od okolí (skyboxu).
Pomocí dynamické textury (3x2) jsem vytvořil pěkný effect motoru letadla. Aplikace bere v potaz pouze kolizi letadla s obří pohybující se koulí ve vzuduchu. Střílení a jiné kolize jsem nestihl implementovat.
Ovládání
- 1 - statická kamera č. 1
- 2 - statická kamera č. 2
- 3 - volná kamera
Pokud je aktivovaná volná kamera, tak lze použít myš pro směrování letadla WASD/šipky - pohyb letadla
- f - full screen
- space - změna vykreslujícího módu (polygonový, drátěný)
- r - zapnutí/vypnutí reflektoru lampy1
- , - snížení spotCutOff u reflektoru
- . - zvýšení spotCutOff u reflektoru
- n - snížení spotExponent u reflektoru
- m - zvýšení spotExponent u reflektoru
- t - snížení constantAtten u point light (tower)
- z/y - zvýšení constantAtten u point light (tower)
- g - snížení linearAtten u point light (tower)
- h - zvýšení linearAtten u point light (tower)
- v - snížení quadraticAtten u point light (tower)
- b - zvýšení quadraticAtten u point light (tower)
- F1 - vypíše informace o kameře
- F2 - vypíše informace o letadlu
- F3 - zapne/vypne antialiasing (msaa v glut)
- F4 - přepne funkci pro vykreslení mlhy (linear, exp, exp2)
- F5 - zapne/vypne zobrazení banneru (pohybující se textura)
- q - vypnutí aplikace
Většina, krom nastavení světel a pohybu, lze přepínat pomocí menu po stisku pravého tlačítka myši.
Modely a textury
Všechny modely jsou mnou vytvořeny, některé textury staženy z Google Images a následně upraveny v texturový arch atp. Skybox textury viz. cvičení.
Autor: Adam Řezníček