Sekce Ingress se momentálně přesouvá na novou doménu a hosting BohemiaIngress.
Do ledna března poběží oba weby současně, později bude zdejší obsah označen jako zastaralý.
Omlouvám se za zpoždění - bc.

[2014-10-30] Tvorba misí


vml, 30.10.2014 Scanner ver. 1.63.0

Bavili jsme se se spoluhráčem, jak je to vlastně s tvorbou misí a doslechl jsem se o beta programu. Kontakoval jsem proto autora pražských misí @tPaK, abych o betaprogramu zjistil více.

Na následujících řádcích je přepis naší konverzace.

Jak se vlastně dá dostat k tvorbě?

Existuje beta program.

Je potřeba být v nějaké betatester skupině?

V první fázi to byla nějaká skupina osobně vybraná, v druhé fázi brali všechny Helios kontakty (nyní pravděpodobně i Darsana), co vyplnily formulář z Helios komunity.

Takže v ČR zatím za Resistance já, a @achran z Brna, za Enlightement nevím, jestli někdo žádal. V Praze jsou zatím jen mé dvě mise a jedna další čeká na schválení.

Jak se mise vytvářejí?

Je na to webový nástroj, mapa s portály a waypointy z FieldTripu. V mapě vyklikáš body a objectives mise.

Je těžké navrhnout misi tak, aby dávala smysl?

Technicky ne, ale navrhnout to rozumně zabere pár hodin.

Zatím jsem dělal docela jednoduché mise, u složitějších si dovedu představit větší náročnost - doteď mi stačil research na netu a osobní znalost, ale v budoucnu to bude i na průzkum na místě.

Částečně to řeší outsoursing. S návrhem mi pomáhají i další lidé - brainstormingujeme témata a obsah misí. Misi, která čeká na schválení dělal @vysoky.

Co všechno momentálně editor misí umožňuje?

Hack, capture, mod, link, field, otázka/odpověď.

Kromě toho můžeš na další portál navigovat bodem na mapě nebo nápovědou.

Vždy je pevný první portál.

Může být za dokončení nějaká odměna?

Zatím ne, jen ten odznáček.

Můžou na sebe mise navazovat? Aby se mi otevřela mise C, tak musím udělat nejprve mise A a B.

To zatím bohužel také ne.

Ale máš možnost dát ke každému bodu mise vlastní popis. Takže k poslednímu můžeš napsat, že doporučuješ pokračovat s další misí.

Jaké mise jsi už dělal?

V Praze jsou ode mě dvě. Na nich si můžeš vyzkoušet ty různé věci, které to umožňuje. Letná je kombinace hacků a otázek. Rowdies je kombinací capture a otázek. Uznávám, že je to hodně časově náročné a může to stát až čtyři ADA/Virus.

Protože musíš udělat capture, a když máš smůlu, má už portál barvu tvé frakce. Včera se o to pokoušeli dva modří asi 10 minut za sebou a ten druhý měl prostě smůlu, musel použít Virus.

Ale myslím, že to má slušně nakročeno. Podle mě možná nejdůležitější věc v Ingressu od spuštění, pokud to ještě doladí.

Je něco, co ti naopak při tvorbě misí chybí?

Koukám, že to dokončili už dva lidé, jednomu se nelíbí. Chybí mi podrobná zpětná vazba od těch, kteří misi dislikenuli. Teprve podle zpětné vazby člověk zjistí, kde je hranice snesitelné obtížnosti. Přecijen dosud byly ty mise primitivní.

Pak různé pokročilé cíle jako: hackni 20 portálů za 10 minut. Nebo podmínka OR.

Pověz nám něco o sobě.

Hraju od 1.1.2013. K hraní mě myslím ironicky přivedl článek na živě (skoro se to stydím přiznat :D ). Budoucnost hry vidím už skoro rok a půl v user-generated contentu (uživatelsky vytvořeném obsahu - pozn.), což konečně přišlo v podobě misí.

Nějaká rada do hry na závěr?

Have fun! :D