Sekce Ingress se momentálně přesouvá na novou doménu a hosting BohemiaIngress.
Do ledna března poběží oba weby současně, později bude zdejší obsah označen jako zastaralý.
Omlouvám se za zpoždění - bc.

[2014-10-17] Anomálie


vml, 17.10.2014 Scanner ver. 1.62.0

Anomálie je obrovská oficiální akce, která stojí za navštívení. Kromě průběhu, který bývá podobný, popíšu i co anomálie znamená pro hru samotnou.

Jak taková Anomálie vypadá

Pokud jste viděli některé z videí oficiálního youtube kanálu Ingress, pak vám je jasné, že to nejsou malé akce. Ale jsou to velké akce, kterých se účastní stovky až jednotky tisíc lidí z mnoha zemí.

V den Anomálie potkáváte po celém turistickém centru hráče v zelených a modrých tričkách, většina kouká do telefonů, ze kterých čouhá kabel k nabíječce. Skupinky se smějí, nosí vlajky, hulákají na sebe podivná slova jako "Deplojuješ to?" a "Ještě tam dej šíld, má někdo nějakej šíld?!". Nejeden hráč má pomalovaný obličej, jiní nosí jako přívěšek malého Šmoulu nebo žábu a občas i na Šmoulu nebo Žábu skutečně narazíte.

Běžně je slyšet angličtina, která k mezinárodní komunikaci patří. Z telefonů se ozývají prapodivné zvuky.

Běžným smrtelníkům zlobí mobilní internet. (V Praze to opravdu dobře zvládalo posledně jen 4G/LTE. To proto, že 4G technologii většina mobilních telefonů prostě ještě neměla.) Řidiči se rozčilují nad neuspořádanými skupinkami, děti si na ně ukazují a tramvaje jsou přeplněné rychle se přemísťujícími týmy.

Průběh

Proberu jednotlivé části v časovém sledu, jak probíhaly v Praze.

Příprava

Před anomálií probíhají přípravy. Jednotlivci se vybavují obrovským množstvím X8 a R8, skupinky cvičí nováčky, aby na den Anomálie už měli osmý level. Místní operují nad mapou, plánují strategie a rozložení týmů, rozdávají se hodnosti. Strategie je pokaždé jiná.

Zkušení místní se starají i o zahraniční spoluhráče. Zajistí jim ubytování, opatří jim místní sim karty resp. internet a seznámí je s městem i místní kulturou. Tou dobou už bývají známé oblasti, o které se bude hrát.

V předvečer akce se dávají nabít všechny baterky, nakupuje se FUP, sestavují se týmy, připravují se wereables - různé ozdoby. Vedoucí týmů domlouvají nejlepší strategie. Připravují se překvapení pro hráče z ciziny a Ingress ožívá.

V den akce

Ráno před začátkem anomálie bývá zvykem město překrýt polem.

Před samotným zahájením akce probíhají registrace. Ta není povinná, ale právě díky registraci získají hráči své medaile, nějaké malé suvenýry a poukaz na nějaké občerstvení po akci. Suvenýr je třeba odznáček, komiks, kartičky nebo samolepka.

Po registraci je čas na přesun do bojové zóny. Bojová zóna se nazývá cluster. Je přesně zadaná seznamem portálů. V Praze byly čtyři bojové zóny. Každou hodinu se bojovalo o jeden cluster.

Do bitvy nás vedl zkušený místní hráč. Rychle jsme se přesouvali na stanoviště, o která jsme bojovali. Abych neprozradil příliš mnoho z promyšlené taktiky, nebudu přesně popisovat, jak to probíhalo v rámci frakce, ale jen v rámci malé části týmu. S kamarádem jsme začali útočit na jediný portál, protože o portál usilovalo hned několik soupeřů, nebylo snadné pro sebe portál získat, nakonec se povedlo být rychlejší a dosadit první resonátor dříve než protihráč, náhle se karta obrátila. Útok byl tak mocný, že téměř každý Deploy byl zároveň Capture.

Obzvlášť zajímavá a napínavá bitva se odehrála na Náměstí Míru. O tzv. významný portál, kterým nebylo nic menšího než impozantní kostel sv. Ludmily. Bylo zvláštní, jak stovky hráčů téměř mlčky brání/útočí. Zatímco zvenčí to vypadalo klidně, v každém vládlo obrovské napětí a ve hře zuřila epická bitva.

Během každé Anomálie se dá získat kromě medaile i obrovské množství AP a bodů do nejrůznějších statistik.

Ukončení

Po poslední bitvě se hráči sejdou u vyhlášení a na afterparty. Během vyhlášení se ukážou postavy z příběhu, představí se vedoucí místních komunit, kteří pomáhali s organizací a oznámí se hráčům výsledky bitvy. V Pražském Roxy clubu se žádná větší afterparty nekonala, hráči se po velkých skupinách rozutekli do hospod, kde se až do rána bavili.

Bodování

Během anomálie se boduje několik různých typů aktivit. Bodování probíhá vždy v jeden konkrétní okamžik, kterému se říká Měření. Ten nastává někdy okolo celé hodiny, ale není přesně řečeno kdy. Je to maximálně +-10 minut, takže každá bitva vrcholila 20 minut, a pak nastal přesun do dalšího clusteru, kde už se blíží další kolo.

Nebudu psát přesné hodnoty, protože se to u různých anomálií liší.

Hodnocenými aktivitami tedy jsou:

  • Zabrané portály a Významné portály
  • Linky
  • Pole
  • Zvolené portály mimo cluster
  • Významná buňka
  • Body ze satelitních měst

Portály

Za každý portál, který se podaří v čas měření frakci ukořistit, jsou bodíky.

Významné portály dopředu nejsou známé. Po městě a v obálce mezi suvenýry jsou schované nápovědy k jejich identifikaci Za takové portály je pak mnohonásobně více bodů.

Zvolené portály mimo cluster pak přidávají procentní bonus k získaným bodům.

Linky

Za každý link, který zasahuje do clusteru je několik bodů.

Pole

Za každý portál překrytý polem jsou body a za pole samotné taktéž.

Významná buňka

Významná buňka - viz záložka OPS/Intel ve hře - cell - je dopředu známá buňka, která přidá až 8% bonus k získaným bodíkům.

Satelitní města

V satelitních městech probíhá ve stejnou dobu taková menší anomálie. Zpravidla bývají taková města dvě až tři. Bodování probíhá stejně, jen je vše nakonec vyděleno dvěma. Satelitní města mohou s výsledky Anomálie hodně zamávat.

Důsledky

Poté, co doběhne série anomálií, se výsledek promítne do příběhu. Helios na svém konci definitivně zničil virus, který zvyšoval potenci portálů na úkor rychlého vybíjení.

Závěr

Jako by každý muslim měl navštívit Mekku, každý Američan ochutnat hamburger, každý Čech znát chuť piva, tak každý Ingressák se měl zúčastnit Anomálie. Je to hustý!

Máš nějaké postřehy z minulých Anomálií (Recursion a 13magnus)? Poděl se o ně v diskuzi.