Sekce Ingress se momentálně přesouvá na novou doménu a hosting BohemiaIngress.
Do ledna března poběží oba weby současně, později bude zdejší obsah označen jako zastaralý.
Omlouvám se za zpoždění - bc.

[2014-11-25] Update 1.65.0


vml, 25.11.2014 Scanner ver. 1.65.0

Update 1.65.0 na první pohled nepřinesl žádnou změnu, uvnitř však došlo k obrovským předělávkám. Jako zdroj informací beru sérii Teardown Ingress z fevgames.net.

Pokud se potvrdí avizované změny a z šuškandy se stane zkutečnost, tak mě vývojáři dost překvapí. A to hořce překvapí.

Pojďme se do toho vrhnout.

Změny

Mezi itemy se objevila novinka, včetně modelu, textury a zvuku. AXA Shield nejde o žádný překlep, ale skutečně o very rare štít sponzorovaný pojišťovnou AXA. Nejsou k němu známé žádné další podrobnosti.

Aplikace si nově ponechává rozhranní pro zobrazování reklam, platby uvnitř aplikace a zařízení Android Wear.

Jako vážně?

Sám autor Teardown je překvapen a hledá vysvětlení v novém SDK pro Android, ze kterého mohli tyto věci jednoduše prosáknout do kódu a nebyly zatím odebrány.

Mě bohužel připadá, že vyvojáři plní jeden z posledních kousků dlouhodobého plánu. Ve kterém popisovali, co chtějí do hry zařadit. Nevyšlo jim vše, ale skutečně se tehdy objevily nové módy, přibyly nové levely a konečně se hra objevila po releasu i na jablečné platformě. Jedna otázka se ptá, zda chtějí vývojáři na hře nějak vydělat a odpověď zní, že zatím ne, teprve až se hra pořádně rozjede. No a to je vlastně tady.

Nový item sponzorovaný jedinou společností by vlastně nijak nevadil. Ok, tak budu chránit své portály itemem pod jménem AXA. Jen se obávám, aby se neopakovalo totéž, co s Motorolou a UltraStrike. Když byl oznámen nový druh XMP, tak to bylo fajn. Ale jen na telefony Nexus 4? To se už moc nelíbilo. Google si chtěl trošku připravit půdu pro svůj nový telefon, a že to bylo v rámci rodičovské firmy, která svým bohatým prsem stále kojila mladinkou finančně náročnou hru pro pár geeků, odpustil jsem. Dnes máme US všichni a ruku na srdce, zas tak super boží výhoda to není. Jak to bude s AXA shield však netuším, osobně si myslím, že bude souviset s Vaším pojištěním u této společnosti. Asi tak, že když si sjednáte pojistku, dostanete kartičku s passcode. Za passcode si budete moct nový item ve svém účtu aktivovat.

Úplný průšvich je reklama a mikroplatby. Proboha proč? Provoz hry není zadarmo, ale copak stovky terabajtů statistických dat, ze kterých se opravují mapy. Miliony uznaných a stovky milionů neuznaných aktuálních fotek s přesnou GPS pro další aplikace nestačí?

Opět se odvolám na autora Teardown, který upozorňuje, že se může jednat jen o omyl a nebo tyto změny mohou souviset s Endgame Ingress. Mě napadá ještě jedna možnost - charita. Pokud se dá zakoupit tričko, ke kterému dostanete hezkou medaily bez žádného dopadu na hru, tak proč ne. Systém pay2win nebo pay4win je podle mě v této hře nemyslitelný. Tato hra není Farmville! Na hře je obdivuhodné to, že je tvrdá a spravedlivá. Každý je jen tak dobrý, podle toho kam až zajde, jak se zorganizuje s ostatními, jak je aktivní. O výhru ani nejde, jde o to se někam podívat a pobavit se s přáteli, tak proč to kazit?

Nesmyslnost mikroplated v této hře cítí především hráči, kteří již dosáhli osmého levelu a stále je hra baví. Už pak nejde tolik o body, jako o lidi, o společné akce.

Reklama je zlo sama o sobě. Když vyrazím do ulic města hrát, tak si užívám hru a nepotřebuju být rozptylován nějakou *!?@#!!! reklamou.

Závěr

Blíží se nové itemy. To je super zpráva, všichni rádi vymýšlíme nové strategie a nic nezamíchá s kartami tak, jako právě nový item. Nové itemy prosím všem nebo nikomu - fairplay.

Nová verze zároveň smrdí reklamou a mikroplatbou. Doufejme tedy, že je to jen omyl nebo věc která ve hře nebude znamenat výhodu.

Hrál bys dál, kdyby se daly za peníze kupovat nové silnější itemy?